Blogia
Mirador

Divendres!

Ja és divendres! Si!

És bo que sigui divendres. I ja el puc disfrutar, perquè avui a la feina m'han complicat la vida fins l'octubre. Ja sabia jo... Bé, em queixo de vici, perquè pitjor és no tenir feina, i a més m'agrada el que faig (tot i que tingui uns horaris que són un merder). Però quan et fas a la idea de que tens les tardes lliures fins al 3 d'octubre i després veus que no pot ser, sap una mica de greu.

Bé, recollirem diners, que sempre va bé. I sobretot m'he de recordar de no descontrolar-me amb les pràctiques de la uni, que em conec. uf.

Avui comencen les festes de la Mercè. El cartell de "grans" no em crida massa l'atenció, la veritat. A més és trobar-te enmig de tres milions de gent. El Mercèfolk pinta millor, ja veurem, tot i que és tardíssim.

El pregó el fa la Fatima Mernissi, i me n'alegro molt. Admiro profundament aquesta dona. Juntament amb el Tahar Ben Jelloun són d'aquests pensadors que t'obren la ment quan els llegeixes. El millor de tot és que són progressistes sense renunciar a la seva cultura, i proposen sol.lucions per acabar amb els problemes que té el món islàmic des de dins.

No recordo a quin dels seus llibres, la Mernissi parla del concepte de la "umma" o comunitat de creients, que està en els principis més bàsics de l'Islam, i que pot recolzar perfectament estructures democràtiques. Ella també deia que la gran desgràcia dels països islàmics és que mai van tenir un fenòmen cultural equivalent a la il.lustració, i que després ja era massa tard perquè Occident els va col.lonitzar.

Res, que no hi ha Kant islàmic. (pena, perquè amb més ètiques tipus Kantianes ja us dic jo que el món seria millor). Espero que a la Fatima Mernissi l'escoltin més i li facin més cas, no només per fer pregons de festes majors...

0 comentarios