Blogia
Mirador

Les Dues Torres

Ai, no havia fet cap entrada friki, encara. Fatal. I poc representatiu. :-P

Ja tinc el DVD. El primer que vaig fer va ser mirar l'avanç de l'edició extesa. Ostres, promet, i molt. Sobretot per tots els que van arronsar el nas quan van veure al Fàramir. Jo no vaig arronsar el nas del tot, però ostres, podien haver deixat el flashback del Bòromir, el Fàramir i son pare, i llavors ja entens perquè de cop vol enviar l'anell a Gòndor. I veure el Sean Bean i al David Wenham juntets és un plaer pels sentits femenins, no ens enganyem ;-)O sigui que ara toca ser pacients i esperar al novembre.

L'altra cosa que esperava amb ganes és la cosa aquesta de 10 minuts sobre "El retorn del rei". No és ben bé un tràiler, és una cosa rara estil Peter Jackson, que no sé com s'ho fa, però t'ensenya quatre coses ben posades i et quedes amb ganes de més. Tohom diu que aquesta pel.lícula serà millor que les altres dues juntes.

Crec que "Les dues torres" (a partir d'ara LDT) és molt millor que "La comunitat de l'anell" (sí, LCD, ho heu endevinat). La primera tenia la novetat, veure com ho havien fet tot, els paisatges, la comarca (vull passar les vacances a un forat hòbbit), Rivendel, els personatges... però la segona és més profunda, perquè no has de presentar, sinó només avançar narració. I també crec que és molt més emotiva que l'altra.

Desenvolupar dues històries paral.leles dóna també molt de joc. D'una banda Ròhan (em vull instal.lar a Ròhan, puc?), de l'altra Emyn Muyl, els aiguamolls, la porta negra i Ithílien (oi, Fàramir!).

Curiosament és tot el tema Rohírim el que em va frapar més veient la pel.li. I encara ho fa. Ahir vaig mirar-ne un bon tros, i és que Ròhan és simplement perfecte. I cal també mencionar en Théoden, que al llibre queda una mica pla, però que aqui és un personatge del tot rodó, amb una profunditat que no te l'esperes. L'escena davant de la tomba del seu fill, els seus dubtes d'anar a la guerra, les seves decisions finals...

Les batalles pures i dures em cansen, però a LDT tot està mil.limetrat per canviar de terç i per no caure en el tedi. La batalla de la gorja de helm està rodada així, espectacular però amb detalls, com sentir la pluja repiquetejar contra les armadures (servidora va pegar un bot al cine), les escenes on t'ensenyen la gent patint (que potser són tòpiques però encertades)i en resum, tot.

Bé, hi ha coses que no m'acaben de fer el pes. Van retallar massa la història dels ents, i em sobra l'Àragorn caient per un penya-segat. La resta dels canvis (estil Elfs a la gorja del Helm, Haldir palmant-la etc etc) els entenc. Bé, això del Fàramir no, però és que em vaig colar pel Fàramir quan tenia 14 anys, i clar no es pot ser objectiva. :-P

Res, que a esperar al novembre i anar mirant el DVD. Segur que tornaré a atacar amb algun post, perquè com més la miro, més m'agrada. Bona cosa.

2 comentarios

Nau -

Oh si! Vaig veure "Les dues torres" per tercer cop, a l'icària, i devíem ser 10 persones. tota una experiència.

imma -

Hola només et volia saludar! no hi ha res com veure la comunitat de l'anell en un cinema ben gran ben gran! amb poques persones ;) un dia entre setmana!! jeje