Blogia
Mirador

Frikis units, visiteu TORN

Frikis units, visiteu <a href=&quot;http://www.theonering.net/index.shtml&quot;>TORN</a> Dos en un dia, ho sé, ho sé, però és que ha passat una cosa.

La gent de TORN han posat un link a una crítica de la BSO de "El Retorn del Rei" de Soundtrack.net, però com que tot deu hi intentava entrar i no hi havia manera, han fet un mirror, on pots llegir la crítica i baixar-te els teasers de les pistes. 30 segons de cadascuna, 50 de les més llargues. Me les he baixat, les he posat al winamp i les he escoltat seguides.

En 2 segons tenia la pell de gallina, per la tercera pista, ja estava en ple èxtasi, llàgrimes incloses. I tot per 30 segons de la música!!!! M'he de recordar de portar com 3 paquets de mocadors al cine...

Ostres ostres ostres. Hi ha de tot. En Howard Shore reprèn temes de la primera BSO i de la segona, i n'afegeix de nous, com el tema de Minas Tirith que es veu que surt a l'edició extesa de TTT i al trailer de ROTK. Crec que és com la pista 4 de TTT, que resumeix el tema de Ròhan de diverses escenes. És grandiós, una orquestra a plena potència, corda i vent que es fonen, i tu que t'imagines la ciutat blanca...

També hi ha trossos estridents i foscos, que ja us podeu imaginar a on corresponen. Cordes d'aquelles que fan nyic nyic i que espanten. Ai que patirem.

I el tema dels hòbbits, el de Ròhan, el dels elfs... Hi ha un detallet que m'ha arribat al cor. En els 30 segons del tema Andúril, sentim la musica que sona a la primera pel.li, en aquella escena de Lòrien on en Bóromir i l'Àragorn estan asseguts i en Bòromir evoca Minas Tirith... Aix. Afegiu-hi que a "Hope Fails" hi ha un trosset homenatge al xicot més bufó de Góndor segons els estandards-Nau i arrodonim la cosa.

M'esperaré a sentir tota la BSO fins després d'haver vist la pel.li, sempre ho faig així. Miro la pel.li i em quedo amb parts de la música que busco mentre escolto el CD. Després, a mida que vas coneixent les pistes, trobes sorpreses i trossos que et sorprenen i t'agraden més,i quan tornes a veure la pel.li els reconeixes, en un procés invers. És molt friki tot plegat, però part de l'experiència.

Amb TTT em va passar molt. Vaig sortir del cine amb el violoncel del tema de Ròhan al cap, i el vaig buscar a totes les pistes. Pel camí vaig descobrir les notes que acompanyen al cavaller blanc i les de la carrera de l'Àragorn cap a la gorja de Helm per avisar-los de que vé l'exèrcit, i al final vaig redescobrir un altre cop el tema de Ròhan, però en altres llocs, com ara al final, un toc molt ràpid quan l'Èomer diu que en Théoden no lluita sol, o el tros abans de la batalla quan s'enduen la gent a lluitar.

Ups. Quin rotllo que he escrit. I això només és el principi...

2 comentarios

Blackie -

Per cert, maco el blog ;-)

Blackie -

Jo encara no he escoltat res de la pròxima peli, però si ha de ser tan bona com Las dos torres, serà genial, m´encanta aquesta banda sonora. Ayshh que arribi ja!!!! ;-)